🇺🇸 USD 46,60₺ ▲0.15%
🇪🇺 EUR 53,00₺ ▲0.08%
🥇 ALTIN 6.020₺ ▼0.47%
BTC 2,79M₺ ▼1.92%
26 Haziran 2026, Cuma |
Sağlık

Yemek Sırasında Su Tüketimi Hazımsızlığa Yol Açabilir

Beslenme uzmanları, yemek sırasında su içmenin mide asidini seyrelterek hazımsızlık, şişkinlik ve halsizlik gibi sorunlara yol açabileceği konusunda uyarıyor. İdeal su tüketimi yemekten önce veya sonra öneriliyor.

İmza: Keşfet Haber Sağlık Servisi Yayın: 👁 571
Yemek Sırasında Su Tüketimi Hazımsızlığa Yol Açabilir

Beslenme uzmanları, tüketilen gıdalar kadar yeme alışkanlıklarının da sağlık üzerinde önemli bir etkisi olduğunu belirtiyor. Hızlı yeme eğilimiyle birleşen bazı yanlışlar, uzun vadede mide rahatsızlıklarına ve kronik yorgunluğa neden olabiliyor.

Bu hatalardan biri, yemek sırasında su tüketimi olarak öne çıkıyor. Birçok kişi, yiyecekleri daha kolay yutmak ve sindirmek amacıyla yemeklerle birlikte su içiyor. Ancak uzmanlar, bu durumun mide asidini seyrelterek sindirim sürecini olumsuz etkilediğini vurguluyor.

Mide asidinin dengesinin bozulması, yiyeceklerin parçalanmasını zorlaştırıyor. Bu durum, hazımsızlık, şişkinlik ve mide yanması gibi şikayetlerin ortaya çıkmasına yol açabiliyor. Ayrıca, yemek sırasında sıvı alımı, vücudun besinlerden alacağı verimi düşürüyor. Mide asidi azaldığında proteinler ve vitaminler tam olarak ayrıştırılamıyor, bu da besinlerden yeterince yararlanılamamasına ve halsizlik hissine neden olabiliyor.

Uzmanlar, su tüketimi için ideal zamanlamanın yemekten 30 dakika önce veya yemekten en az 1-2 saat sonra olduğunu öneriyor. Yemek sırasında mutlaka sıvı ihtiyacı hissedilmesi durumunda ise birkaç yudumla sınırlı kalınması ve suyun oda sıcaklığında olması tavsiye ediliyor.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,6019₺ ▲0.15%
🇪🇺 EUR
52,9967₺ ▲0.08%
🇬🇧 GBP
61,4197₺ ▼0.06%

Hava Durumu

🌤
22.4°C
Çoğunlukla açık
Hissedilen
25.1°
Min/Max
22°/31°
Nem
85%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026