Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından 53 kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu. Olayın ardından Osmaniye Valiliği tarafından adli ve idari süreçlerin başlatıldığı duyuruldu.
İncelemeler ve Numune Alımı Başlatıldı
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, söz konusu işletmenin şubeleri ve imalathanesinde gerekli incelemeleri gerçekleştirdi. Yapılan çalışmalar kapsamında gerekli numuneler alınarak analiz edilmek üzere yetkili laboratuvara sevk edildi. Olayla ilgili geniş çaplı bir soruşturma yürütülüyor.
Sağlık Durumu Hakkında Bilgi Paylaşıldı
Hastanelere başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği öğrenildi. Diğer 28 kişinin ise sağlık kuruluşlarındaki tedavilerine devam ettiği bildirildi. Valilik, olayla ilgili olarak hayati tehlikesi bulunan bir vatandaşın bulunmadığını açıkladı.
Adli Süreç ve Gözaltılar
Soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüpheli, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada sürecin ilgili kurumların eşgüdümünde yakından takip edildiğini belirtti.