Kanada'nın Montreal kentinde meydana gelen silahlı saldırıda, bir polis memuru ve bir sivil yaşamını yitirdi. Cöte-des-Neiges semtinde öğlen saatlerinde gerçekleşen olayda, kimliği henüz belirlenemeyen bir şüpheli etrafa ateş açtı. Çatışma sonucunda bir polis memuru ile bir sivil hayatını kaybederken, bir polis memuru da yaralandı.
Olayın ardından müdahale eden emniyet güçleri, saldırganı vurarak etkisiz hale getirdi. Montreal Polis Şefi Fady Dagher, yaşanan dehşeti "kabus" olarak tanımladı. Dagher, kentte 24 yıl aradan sonra ilk kez görev başındaki bir polis memurunun öldürüldüğüne dikkat çekti.
Saldırının ardından yetkililer açıklamalarda bulundu. Quebec Eyaleti Kamu Güvenliği Bakanı Ian Lafrenire, saldırganın motivasyonunun henüz netleşmediğini belirtti. Kanada Başbakanı Mark Carney ise yayınladığı taziye mesajında, kurbanların ve müdahale ekiplerinin yanında olduklarını ifade ederek cesur polis memurlarına minnetlerini sundu.
Quebec Başbakanı Christine Fréchette de saldırıyı kınayarak, bu tür eylemlerin toplumda yeri olmadığını vurguladı. Yerel basın kaynaklarına göre, saldırganın yalnız hareket ettiği ve daha önce kadın düşmanlığı ile polislere saldırıyı teşvik eden bir manifesto yayınladığı iddia ediliyor. Olayla ilgili geniş çaplı soruşturma devam ediyor.