🇺🇸 USD 46,57₺ ▲0.08%
🇪🇺 EUR 52,92₺ ▲0.04%
🥇 ALTIN 6.018₺ ▼0.24%
BTC 2,79M₺ ▼1.75%
26 Haziran 2026, Cuma |
Gündem

Madenciler Eylemini Sonlandırdı: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Doruk Madencilik işçilerinin alacakları için sürdürdüğü eylemin işverenle sağlanan uzlaşma sonucu sona erdiğini açıkladı. Ödemeler için ek 60 milyon TL yatırıldığı ve hakların Mayıs ortasına kadar hesaplara geçeceği bildirildi.

İmza: Keşfet Haber Gündem Servisi Yayın: 👁 956
Madenciler Eylemini Sonlandırdı: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Ankara'da alacaklarının ödenmesi talebiyle eylemlerini sürdüren Doruk Madencilik işçileri ile işveren arasındaki görüşmelerin uzlaşmayla sonuçlandığını duyurdu. Bakanlık, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, toplantının tarafların anlaşmasıyla tamamlandığını belirtti.

Çalışma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, Doruk Madencilik çalışanlarına daha önce ödenen 36 milyon TL'ye ek olarak, firma tarafından 60 milyon TL daha işçi hesaplarına yatırıldığı bildirildi. Bağımsız Maden İş Sendikası Başkanı Çakır, işçilerin haklarının 15 gün içinde hesaplarına yatacağını ifade etti.

Bağımsız Maden İş Sendikası Örgütleme Uzmanı Aksu, eylemin sona erdiğini ve tüm işçilerin haklarını alacağı bir sonucun elde edildiğini söyledi. Sendika avukatı ise ödemelerin Mayıs ortasını aşmayacak şekilde planlandığını ve üç bakanlıktan garantörlük alındığını belirtti.

Doruk Madencilik işçileri, aylarca ödenmeyen ücret alacaklarının tahsili, tazminat haklarının ödenmesi, ücretsiz izin uygulamasının kaldırılması, güvenli çalışma ortamının oluşturulması, işten çıkarılanların işe iadesi ve madenin kamulaştırılması talepleriyle eylem başlatmışlardı. Ankara'ya yürüyen madenciler açlık grevi başlatmış, polis müdahalesiyle karşılaşmışlardı.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,5713₺ ▲0.08%
🇪🇺 EUR
52,9168₺ ▲0.04%
🇬🇧 GBP
61,4538₺ ▲0.35%

Hava Durumu

22.8°C
Parçalı bulutlu
Hissedilen
26.1°
Min/Max
22°/31°
Nem
89%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026