İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde konumlanan ABD üslerine yönelik misilleme amaçlı saldırılar gerçekleştirildiğini bildirdi. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi duyuruda, saldırıların gerçekleştirildiği teyit edildi.
Yapılan açıklamada, ABD'nin İran'a yönelik gerçekleştirdiği son saldırılara karşılık verildiği belirtilirken, gerilimin tırmanabileceğine dair uyarılar yapıldı. Açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadesine yer verildi. Washington yönetiminin mevcut mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği savunuldu.
DMO tarafından paylaşılan saldırı bilgileri, bölgedeki Körfez ülkeleri tarafından henüz resmi olarak doğrulanmış değil. Söz konusu gelişme, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yönelik saldırı sonrası İran'daki bazı hedefleri vurduğu yönündeki iddialarının ardından geldi.
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakere sürecinde saldırganlık sergilediğini ifade etti. İ.A., ateşkesin ihlal edilmesinin ABD tarafında pişmanlık yaratacağını belirterek sürecin takipçisi olacaklarını vurguladı.