İçişleri Bakanlığı, yürütülen soruşturmalar kapsamında iki belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını kamuoyuna bildirdi. Yapılan resmi açıklamaya göre, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut görevlerine geçici bir tedbir olarak son verildi.
Soruşturma Kapsamında Tutuklama Kararları
Adalar Belediye Başkanı A.E.A. hakkında, "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" iddiaları üzerine bir soruşturma başlatıldı. İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliği tarafından 23.06.2026 tarihinde alınan karar doğrultusunda tutuklanan başkanın görevine son verildi.
Benzer bir süreç Silifke Belediye Başkanı M.T. için de işletildi. Hakkında "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçlamaları bulunan M.T., Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 22.06.2026 tarihinde tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Anayasa ve Belediye Kanunu Uyarınca Tedbir Kararı
İçişleri Bakanlığı, söz konusu görevden uzaklaştırma işleminin Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca gerçekleştirildiğini belirtti. Alınan bu karar, yürütülen adli süreçler devam ederken uygulanan geçici bir idari tedbir niteliği taşıyor.