Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete'de yayımlanan evde sağlık ve palyatif bakım hizmetleri yönetmeliği, sağlık çalışanları tarafından eleştirildi. Yeni düzenlemenin, aile hekimlerinin mevcut iş yükünü artıracağı öngörülüyor.
Birlik ve Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, yönetmeliğe ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Düzenleme kapsamında, aile hekimlerinin başvurulara 24 saat içinde yanıt vermesi veya hastayı ziyaret etmesi beklendiğini belirten Mehlepçi, mevcut poliklinik yoğunluğunun bu süreci zorlaştıracağını ifade etti.
Hizmet Sunumunda Aksama Riski
Yeni yönetmeliğin, özellikle yaşlı nüfusun yoğun olduğu bölgelerde sağlık hizmetlerinin aksamasına yol açabileceği kaydedildi. Dr. A.M., aile hekimlerinin hem Aile Sağlığı Merkezlerinde (ASM) hizmet vermeye devam etmesi hem de ev ziyaretlerini gerçekleştirmesinin fiziksel olarak güç olduğunu dile getirdi. Bu durumun, kayıtlı hastaların hekimlerine ulaşmasını engelleyebileceği vurgulandı.
Personel ve Finansman İhtiyacı
Sağlık hizmetlerinin sadece yönetmeliklerle geliştirilemeyeceğini belirten Mehlepçi, personel planlaması ve kaynak desteği olmadan yeni sorumluluklar yüklenmesinin gerçekçi olmadığını savundu. Düzenlemenin, sorunları çözmek yerine çözüm yükünü doğrudan hekimlerin üzerine bıraktığı ifade edildi. Sağlık Bakanlığı'na, saha gerçeklerini dikkate alarak çalışma koşullarını iyileştirme çağrısı yapıldı.