Afyonkarahisar'da ikamet eden Yahya Avşar, 1985 yılında vatan görevini icra ettiği sırada yaşadığı kaza neticesinde kaybettiği gözü sebebiyle, 40 yıl sonra resmi olarak "Gazilik" unvanına ve haklarına kavuştu.
1985 senesinde Şırnak'ın Silopi ilçesinde jandarma er olarak görev yapan Avşar, görev esnasında meydana gelen talihsiz bir kaza sonucu sağ gözünü kaybetti. Uzun süren tedavi sürecinin ardından 1986 yılında terhis edilen Avşar, askerlik hizmetinin ardından Devlet Demiryolları (TCDD) bünyesinde çalışarak yaşamını sürdürdü. Bu süreçte gazilik haklarına yönelik herhangi bir resmi girişimde bulunulmadı.
Yahya Avşar'ın haklarını alabilmesi için Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı ile iletişime geçilmesi üzerine, geçtiğimiz yıl resmi başvuru süreci başlatıldı. Derneğin yürüttüğü çalışmalar ve yasal prosedürlerin takibi sonucunda, Avşar'ın başvurusu devlet tarafından onaylanarak gazilik statüsü resmen tescil edildi.
Konuya dair açıklama yapan İsmail Kumartaşlı, hakların teslim edilmesinden memnuniyet duyduklarını ifade ederek şunları söyledi:
"Kardeşimiz 1986 yılında vatan görevi başında gözünü kaybetti. 2026 yılı itibarıyla ise devletimiz tarafından resmen gazi olarak kabul edilerek haklarından yararlanmaya başladı. Yaklaşık 40 yıl sonra camiamıza ve ailemize katıldı. Geç de olsa gazilik haklarına kavuştu. Bundan sonraki süreçte tüm haklarını kullanacak. Devletimize ve milletimize Allah zeval vermesin."
Yıllar sonra unvanına kavuşan Yahya Avşar ise yaşadığı gururu şu sözlerle dile getirdi:
"Gazilik unvanı aldığım için çok mutluyum. Bu gerçekten anlatılabilecek bir duygu değil, çok büyük bir gurur"