ABD ile İran arasında gerçekleştirilen ilk tur müzakerelerin tamamlanmasının ardından, Pakistan ve Katar tarafından ortak bir açıklama yapıldı. Yapılan bilgilendirmede, görüşmelerin yapıcı bir atmosferde ve olumlu bir seyirde geçtiği kaydedildi.
Yüksek Düzeyli Denetim Mekanizması Kuruluyor
Müzakere sürecinin teknik düzeyde devam ettirilmesi amacıyla yeni bir mekanizmanın hayata geçirildiği belirtildi. Taraflar, sürecin siyasi boyutta denetlenmesi için bir Yüksek Düzeyli Komite kurulması hususunda mutabık kaldı. Ayrıca nükleer program, yaptırımlar ve mevcut uyuşmazlıkların çözümü için özel çalışma gruplarının oluşturulduğu bildirildi.
60 Günlük Yol Haritası Belirlendi
Ortak açıklamada, nihai bir anlaşmaya varılması için 60 günlük bir takvim üzerinde uzlaşıldığı ifade edildi. Bu süreçte Hürmüz Boğazı üzerinden sağlanacak güvenli geçiş trafiğini yönetmek amacıyla taraflar arasında bir iletişim hattı tesis edildi. Petrol satış lisanslarının düzenlenmesi ve İran varlıklarının serbest bırakılması gibi kritik konularda ilerleme kaydedildiği aktarıldı.
Gerginliği Azaltma Birimi Faaliyete Geçiyor
Lübnan ile ilgili askeri faaliyetlerin sonlandırılması hedefiyle bir "Gerginlik Azaltma Birimi" kurulması kararlaştırıldı. Arabulucu ülkelerin, müzakere sürecinin istikrarını korumak adına desteklerini sürdüreceği vurgulandı.