ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, Amerikan teknoloji şirketlerine yönelik dijital hizmet vergisi uygulayan ülkelere karşı sert ticari yaptırımlar uygulanacağını duyurdu.
Trump tarafından yapılan açıklamada, söz konusu vergiyi hayata geçiren veya bu yönde hazırlık içerisinde olan devletlere karşı yüzde 100 oranında gümrük vergisi uygulanacağı belirtildi. Bu yaptırımın, ilgili ülkelerin ABD'ye gerçekleştireceği tüm ihracat kalemlerini kapsaması öngörülüyor.
Dijital hizmet vergisi konusunun özellikle bazı Avrupa ülkeleri tarafından gündeme alındığına dikkat çekildi. Trump, Amerikan teknoloji devlerini hedef alan bu tür vergi düzenlemelerine karşı taviz verilmeyeceğini ifade etti.
Söz konusu yüksek gümrük tarifelerinin, ilgili ülkelerle mevcut olan veya onay aşamasında bulunan tüm ticaret anlaşmalarını geçersiz kılacağı kaydedildi. Trump, dijital vergi yönünde herhangi bir adım atılması durumunda ek tarifelerin vakit kaybetmeden devreye alınacağını vurguladı.